Ariana | Blogger | X X

17.01.2018

Moje ulubione nieksiążkowe kanały na Youtube




















Kanałów, które oglądam na  polskim Youtubie jest stosunkowo niewiele, niemniej udało mi się wyłonić szczęśliwą siódemkę.




 7# Krzysztof Gonciarz



Bardzo profesjonalna realizacja, mądry prowadzący oraz wędrówki w wiele zakątków świata. Do mnie szczególnie przemawiają filmiki o Japonii czy vlogi z podróży i to je na tym kanale zwykłam oglądać. Dość często zdarza się, że tematyka danego filmiku po prostu mnie nie interesuje, niemniej nie mogę nie docenić wielu filmików, które do mnie przemawiają, a które lubię oglądać, często kilkukrotnie w krótkich odstępach czasu.

6# Paweł Opydo

Nie śledzę wszystkich jego projektów, ale serię o Złych Książkach i Piosenkach bardzo lubię, tak jak filmiki w których Paweł tłumaczy różne pozornie oczywiste sprawy. Z pewnością nie wszystkim spodoba się to co robi, ponieważ czasem trzeba zapomnieć, że daną książkę bądź piosenkę uwielbiamy i spojrzeć na filmiki z tego kanału z przymrużeniem oka, a także lubić ten typ poczucia humoru. 

5# Red Lipstick Monster

Do nie dawna pojęcie makijażu było mi kompletnie niepotrzebne do życia i choć ostatnio interesuje się tym tematem nieco bardziej, to wciąż żadna ze mnie specjalistka, a mimo to bardzo lubię filmiki Ewy - za ich barwność, kreatywność i naturalność prowadzącej po której widać, że uwielbia to co robi. 

4# Sfilmowani

Tutaj mamy do czynienia głownie z recenzjami filmowymi, a choć ze mnie żaden filmoholik to bardzo lubię słuchać opinii Dawida i Agnieszki. Może momentami jest jak dla mnie nieco zbyt poważnie (wtedy tęsknie za Jackiem), ale bywa i tak, że montaż niektórych filmików jest absolutnie genialny, co odbiera kanałowi nieco powagi, na jego absolutną korzyść.


3# Po cudzemu

Kanał z charyzmatyczną prowadzącą, której nie brakuje dystansu do siebie samej, przekazujący w przystępny sposób wiedzę. W szkołach bardzo niewielką wagę przykłada się do wymowy angielskich słów, nie mówiąc już o różnicach między brytyjskim a amerykańskim angielskim, a filmiki Arleny świetnie tę wiedzę uzupełniają. Nie brakuje tu przykładów z różnych filmów i seriali oraz zabawnych komentarzy co sprawia, że nauka angielskiego staje się przyjemnością.

2# Mówiąc Inaczej

Kolejny kanał edukacyjny tym razem o języku polskim i błędach jakie często popełniamy, mówiąc. Prowadząca go Paulina ma nieco aktorski styl wypowiadania się, co może nie spodobać się części widzów, ale do mnie jak najbardziej przemawia. Jest tu bardzo konkretnie, z dobrymi uzasadnieniami czy przykładami, ale mimo to nie jest nudno, a wciąż w nieco w rozrywkowym klimacie.


1# Studio Accantus

Kto z nas nie wychował się na bajkach Disneya? To studio odnawia dobrze znane nam piosenki, publikuje utwory z musicali, których większość nie kojarzy, a czasem doda też polską wersję piosenki z filmu. Absolutnie profesjonalna realizacja, dobre tłumaczenia i niemożliwie cudowni wykonawcy sprawiają, że choć zdarzają się gorsze wykonania, tak na każdą środę oczekuję z niecierpliwością.


Lubicie czasem zabić czas oglądając nieksiążkowe filmiki na Youtubie, czy oglądacie jedynie Booktube'a?


4 komentarze:

  1. Bardzo rzadko oglądam kanały na youtube :) Ale Red Lipstick Monster sporo słyszałam.

    OdpowiedzUsuń
  2. Już wczoraj przeczytałam u Ciebie o kanale #Po Cudzemu, i wieczór spędziłam na oglądaniu odcinków. Świetna sprawa. W sam raz dla mnie - uwielbiam angielski, uczę tego języka (od ponad roku) więc takie smaczki bardzo mi się przydadzą. Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja też bardzo lubię Gonciarza i jego filmiki, ale oglądam je rzadko. Ogólnie z yt raczej nie jestem na bieżąco ;)

    Pozdrawiam
    Caroline Livre

    OdpowiedzUsuń
  4. Na yt stawiam na lifestyle. Książką poświęciłam ig i to mi wystarcza. RLM i Mówiąc Inaczej też uwielbiam :D

    OdpowiedzUsuń