Ariana | Blogger | X X

28.08.2016

Liebester Blog Award #1 i #2


Liebester Blog Award to zabawa, którą jeszcze niedawno oglądałam na innych blogach, a dzisiaj po raz pierwszy wezmę w niej udział. Odpowiem, więc w tym poście na zadane mi przez innych blogerów pytania. 


Jako pierwsze przedstawiam Wam pytania od Moje Czytadełka.

1. Gdzie spędziłaś/eś wakacje, albo gdzie zamierzasz wyjechać?
Wakacje spędziłam głównie we własnej miejscowości, spacerując, czytając i oglądając filmy. Pod koniec sierpnia wybrałam się, jednak razem z rodzicami i bratem w rodzinne strony. Na wsi (a raczej powiedziałabym w miasteczku) spędziłam wesołe dwa tygodnie, przeżywając różne przygody z moim kuzynostwem. W ostatnim tygodniu wakacji rodzina zaś przyjechała do mojego mieszkania i również wtedy pozostało mi niewiele czasu na nudę. 

2. Czy ktoś w Twojej rodzinie także czyta książki?
W moim domu raczej ogląda się filmy, ponieważ ani rodzice, ani brat nie lubią czytać. W tej dalszej rodzinie za to niektórzy sięgają po książki od czas do czasu. Najbardziej się jednak cieszę się z faktu, że przekonałam moją o rok młodszą kuzynkę do czytania czegoś poza lekturami szkolnymi. Teraz gdy się spotykamy możemy wymieniać się także książkowymi wrażeniami, nie tylko historiami szkolnymi, a to, że mamy podobne gusta tylko dodaje smaczku.

3. Po jaką książkę nigdy nie sięgniesz mimo pozytywnych recenzji?
Nawet jeśli ziemia zacznie się trząść nie przeczytam Czy wspomniałam, że za tobą tęsknie? po tak słabych dwóch pierwszych tomach. Niestety zerwę też z moim postanowieniem o kończeniu serii, ale szkoda mi czasu i zdrowia na tak złe książki, które przeczytałam skuszona tak pozytywnymi recenzjami innych czytelników.

4. Ulubiona książka z dzieciństwa?
We wczesnym dzieciństwie czytano mi przeróżne baśnie i to właśnie te krótkie historię nazwałabym swoimi ulubionymi z tamtego okresu. Później gdy stałam się uczniem młodszych klas szkoły podstawowej, choć wstyd się przyznać to książki raczej mnie nudziły. Może za wyjątkiem Karolci i magicznego koralika,, Chłopców z Placu Broni i Dziećmi z Bullerbyn, których lektura pochłaniała mnie niesamowicie.

5. Do jakiej książki często wracasz?
Dwukrotnie czytałam już greko-rzymską serię Riordana i wydaje mi się, że to do tych księżego będę wracać jeszcze w przyszłości wielokrotnie. Powróciłam także do Eleonory i Parka, Idealnej chemii, Prawa przyciągania oraz innych pozycję z początków mojej kariery czytelnika. Najczęściej czytaną przeze mnie pozycją pozostanie, jednak chyba Mały Książę, w którego świat zagłębiałam się już około ośmiokrotnie.

6. Jaka ekranizacja książki podobała Ci się najbardziej?
Jestem zakochana w ekranizacji Charliego oraz Zostań jeśli kochasz. Myślę, że oba filmy wydobyły z książek to co najlepsze i wiedziały jak to pokazać czytelnikowi. Te dwie produkcje wywołały też u mnie całą gamę emocji przez co zapadły mi w pamięć. Poza tym ekranizacja książki Gayle Forman miała rewelacyjną ścieżkę dźwiękową, z której piosenek mogłabym słuchać na okrągło.

7. Czy sięgasz po klasykę? Jeśli tak jaka książka najbardziej Ci się podobała?
Poza lekturami nie sięgam na razie po klasykę, no może Małym Księciem, którego przeczytałam długo przed tym gdy zadano mi go jako pracę domową. Na razie wybieram sobie na czas wolny książki proste, które łatwo się czyta i które pozwalają mi na błogie lenistwo, chociaż w przyszłości na pewno sięgnę po coś bardziej wymagającego.

8. Czy słuchasz muzyki podczas czytania?
Piosenka, czy melodia w tle jest dla mnie niemal czymś niezbędnym w trakcie wertowania kartek. Najlepiej jest mi się wtedy bowiem skupić się na lekturze. Gdy dobiorę sobie jeszcze muzykę pasującą do klimatu panującego książce to czuję się niemal jak w niebie.

9. Jaką książkę najchętniej zobaczyłabyś/zobaczyłbyś na ekranie?
Marzę o zobaczeniu dobrej ekranizacji Percy’ego Jacksona i Bogów Olimpijskich, bowiem poprzedni film upadła dla mnie nawet niżej niż na samo dno – to były trzy metry mułu. Nie mówię tutaj tylko o niezgodnościach, które mogłabym przeboleć gdyby film był dobry, ale jako osobna produkcja Chrisa Columbusa również wypada bardzo słabo. Poza tym Diabelskie Maszyny i Morze spokoju na dużym ekranie nazwałabym moim kolejnym małym marzeniem.

10. Masz swoje ulubione wydawnictwo?
Nie przywiązuję raczej uwagi do wydawcy danej książki, chociaż czasami daję się porwać pięknej oprawie. Moimi faworytami w kwestii obwolut zdecydowanie są wydawnictwa: Otwarte/Moondrive, Feeria i Galeria Książki. Każda powieść tych wydawnictw, którą widziałam była wydana przynajmniej schludnie, choć zwykle ich oprawy nazwałabym fenomenalnymi.

11. Czy byłaś/byłeś rozczarowana/y książką, mimo, że czytałaś/eś jej pozytywne recenzje?
Muszę niestety przyznać, że taka sytuacja miała miejsce kilkukrotnie. Świetnym przykładem może być seria Ostatnia Spowiedź o której naczytałam się tylu zachwytów, a historia okazała się po prostu zła. Gdybym miała ocenić tę książkę fanfiction zapewne powiedziałbym, że była niezła, ale jako książka opowieść Niny Reichter. w moim przypadku się nie sprawdziła, bowiem denerwował mnie jej dosłownie każdy element.

Drugą nominację otrzymałam od Wyśnione Książki.

1. Ile lat masz?
Urodziłam się w 2000 roku, więc w czerwcu skończyłam 16 lat.

2. Dlaczego czytasz książki?
Czytam ponieważ lubię zagłębiać się w życia innych ludzi, którzy dzięki słowu pisanemu zdają się być mi znajomi. Lubię zamieniać się w co rusz nowych bohaterów, wchodzić w skórę ludzi zupełnie innych oraz tych do mnie podobnych. Czytam ponieważ książki wywołuję u mnie emocje tak gwałtowne jak nic innego.

3. Twoja ulubiona lektura szkolna?
Kamienie na Szaniec są według mnie najbardziej kształtującą książką w programie. Najprzyjemniej za to czytało mi się: Małego księcia i Chłopców z Placu Broni.

4. Ukochana okładka?
Oprawy Eleonory i Parka oraz Fangirl są jednymi z najpiękniejszych jakie widziałam i bardzo w moim stylu. Poza tym okładka Oddam Ci słońca jest dla mnie jedną z tych, które zapadają w pamięć na bardzo długo. Ale poza tym istnieje wiele pięknie wydanych książek, więc trudno mi jednoznacznie odpowiedzieć na to pytanie.

5. Jak często chodzisz do biblioteki?
W wakacje około trzy razy w miesiącu, natomiast w roku szkolnym poza przechadzkami po lektury biblioteki odwiedzam bardzo rzadko, raz na trzy/cztery miesiące.

6. Po czym oceniasz książkę przed przeczytaniem jej?
Może to dziwne, ale na pewno po tytule, który przyciąga moją uwagę zwykle jako pierwszy. Jestem raczej zwolenniczką prostych tytułów pasujących do treści i takie napisy rzucają mi się w oczy jako pierwsze.  Poza tym o tym czy przeczytam daną pozycję zawsze decyduje opis, który musi mnie zaciekawić, bo inaczej książka raczej zostanie przeze mnie odtrącona.

7. Jaką książkę teraz czytasz?
Obecnie po owocnych w atrakcje tygodniach złapałam niemoc czytelniczą i nie mam pojęcia kiedy zabiorę się za kolejną książkę.

8. Twoje wymarzone wakacje?
Wyjazd do słonecznej Hiszpanii, najlepiej do Barcelony bądź na Majorkę. Marzę o zobaczeniu tamtejszych atrakcji na własne oczy oraz o wizycie na Camp Nou najlepiej w trakcie meczu, a  kąpiel w zachwycającym morzu byłaby wisienką na torcie.

9. Pierwsza książka, którą przeczytałaś/eś?
W całości samodzielnie przeczytałam chyba którąś część Martynki, chociaż nie przypomnę sobie ani którą, ani czy mi się podobało.

10. Ulubiony gatunek?
Na chwilę obecną powiedziałabym ogólnie: książki młodzieżowe. Właśnie takie powieści w tej chwili, bowiem w tej chwili czyta się mi najprzyjemniej - historię o ludziach w moim wieku, którzy przeżywają różne perypetie.

11. Ekranizacja lepsza od książki?
Na razie filmu lepszego od pierwowzoru nie znalazłam, choć niektóre pozycje postawiłabym na równym poziomie, jak już wspomniałam. 

To by było na tle moich pytań i moich odpowiedzi. Jeszcze raz bardzo dziękuję za nominacje. 
Trzymajcie się dobrze, a uczniom życzę owocnego roku szkolnego. 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz