Ariana | Blogger | X X

3.02.2017

Ulubieni polscy wokaliści

Zdaje sobie sprawę, że wielu osobom polska muzyka kojarzy się z marnym popem, którym raczą nas radiostację. Co więcej jak najbardziej zgadzam się z tym, że nasz rynek muzyczny nie jest wybitny, a wiele piosenek broni się niestety jedynie chwytliwym refrenem. Istnieją jednak w moim mniemaniu osobowości, które niekoniecznie tworzą muzykę popularną i serwują słuchaczom naprawdę dobre numery z ciekawym tekstem.


Lista obejmuje wokalistów, którzy działają czynnie, nie obejmuje zaś osób, które powróciły z nowym materiałem po wielu latach.

7# Ewa Farna


















Zadebiutowała bardzo młodo, jednak wciąż nie utraciła swojego blasku. Tym co odróżnia ją od innych wokalistek jest moc w głosie, która sprawia, że nie można nie zachwycać się jej niektórymi wykonaniami, szczególnie tymi na żywo. Mimo, że utwory, które ta piosenkarka wykonuje obecnie podpadają pod nijaki pop, to jeszcze kilka lat temu jej bardziej rockowe kawałki podbijały listy przebojów – moim zdaniem jak najbardziej zasłużenie. Nie będę ukrywać, że brakuje mi tego pazura w jej muzyce i liczę, że w niedalekiej przyszłości usłyszę coś mocniejszego w jej wykonaniu.
Na chwilę obecną, więc doceniam jej głos oraz lubię osobowość, ale nie przepadam za wykonywanymi przez nią piosenki. 

6# Michał Szpak


















Niespecjalnie kibicowałam temu artyście w programie X Factor. Dopiero jego ostatnia płyta sprawiła, że tak bardzo polubiłam tego chłopaka, a także nieodłącznie jego część czyli muzykę. Wydaję mi się, że czasy gdy widzieliśmy go jako umalowanego, krzykliwie wystylizowanego chłopaka minęły już bezpowrotnie. Teraz słysząc Michał Szpak widzę mężczyznę, nie nastolatka, zauważam większość dojrzałość w jego utworach i dostrzegam pracę którą włożył w kształtowanie własnego głosu, brzmiącego teraz po prostu lepiej. Nie można też zapomnieć o tym jak świetnie reprezentował on Polskę w konkursie Eurowizji, wykonując dobrą piosenkę, której tego czegoś dodał bezbłędny występ na żywo.

5# Sylwia Grzeszczak


















Młoda kobieta zajmująca się komponowaniem, układaniem tekstów piosenek, graniem na instrumentach oraz śpiewaniem. Na swoim koncie ma już cztery płyty, a na każdej z nich znajduje się radiowy przebój. Początkowo nie przepadałam za jej twórczością, jednak z czasem dostrzegłam coś ciekawego w jej utworach i prostych, ale mądrych tekstach. Teraz uważam, że jest to jednak z najzdolniejszych polskich wokalistek także ze względu na silny głos. Zdarzają się jej słabsze piosenki, ale wydaję mi się, że żaden piosenkarz nie ma na swoim koncie samych perełek.


4# Piotr Cugowski


















Wydawać by się mogło, że wypromowało go jednie sławne nazwisko, ale nic bardziej mylnego. Piotr osiągnął sukces, ponieważ potrafi śpiewać i wie, że mówienie o niczym mija się z celem. Razem ze swoim bratem Wojciechem założył on zespół, którego nazwy trudno jest nie pamiętać – Bracia. Utwory które grupa wykonuje nie kwalifikują się do miana hitów lata, ponieważ nie posiadają wesołych melodyjek i poruszają czasami trudne tematy. Tym co poza samymi dziełami urzeka mnie w tym artyście jest barwa jego głosu, która rozkochuje mnie w sobie coraz bardziej z każdym kolejnym odsłuchaniem piosenek z jej udziałem.

3# Kamil Bednarek


















Niezwykle optymistyczna postać na naszej polskiej scenie. Tym co najbardziej ujmuje w jego twórczości jest radość, którą czuć w każdym dźwięku. Energii nie brakuje mu także na scenie gdzie można go zobaczyć podskakującego czy uśmiechającego się niemal cały czas. W jego utworach nie znajdziemy raczej głębszych refleksji, ale ciepła barwa głosu, chwytliwe melodie i proste słowa w zupełnością wystarczają by porwać nas w świat jego muzyki. 

2# Igor Herbut


















Wokalista, tekściarz, kompozytor, zwycięzca trzeciej edycji Must Be The Music, założyciel zespołu LemON. Oczarowuje emocjonalnością zarówno w pięknym głosie jak i gestach scenicznych. Jeśli zastanawiacie się czy na płytach jego głos został poprawiony, by brzmieć tak dobrze, to przestańcie tak myśleć i to w tej chwili. Miałam okazje bowiem wysłuchać jego wokalu na żywo i to naprawdę było coś, jak miliony uczuć zamkniętych w jednym słowie. Ten dwudziestosześcioletni chłopak czaruje całym sobą: wyglądem, wrażliwości, ekspresją, patriotyzmem. Płyty, które ukazały się na rynku to prawdziwe perełki wypełnione przyjemnymi melodiami i ciekawymi tekstami, w których często ukryte jest drugie znaczenie. Piękny głos, szczerość i emocje - to słowa, które najlepiej określają Igora oraz jego twórczość.

1# Dawid Podsiadło


















Dawid jest utalentowanym młodym wokalistą, a na swoim koncie ma już trzy płyty (z czego jednał wydał ze swoim zespołem Curly Heads) oraz wygraną w programie X Factor. Gdybym miała określić go jednym słowem powiedziałabym: prawdziwość. Ten młody piosenkarz jest prostym chłopakiem i nie boi się tego przyznać, a aby zaistnieć na rynku muzycznym nie musiała sprzedawać własnej prywatności, wystarczył tylko, albo aż on sam. Utwory, które kojarzy większość są piosenkami wesołymi, ironicznymi i przyjemnymi do zanucenia, nie jest to jednak pełny obraz jego twórczości. Po przesłuchaniu pozostałych piosenki z jego krążków, odkryjemy bowiem te nastrojowe, szczerze i smutne pieśni, pokazujące głębie codziennego życia. Najbardziej w dorobku Dawida cenie właśnie szczerość jego tekstów oraz emocje ujawniające się w głosie. Poza tym symbolika ukryta w teledyskach jest czymś na wagę złota pośród płytkich, wesołych obrazów tańca. Zdolności wokalne, umiejętność pisania tekstów, świetni kompozytorzy, pomysł na siebie, to wyznacznik jego sukcesu.


Na zakończenie pozwolę sobie na przyznanie sześciu wyróżnień dla artystów, których utwory znajdują się na moich playlistach.
  • Mela Koteluk
  • Kasia Popowska
  • Daria Zawiałow
  • Bovska
  • Antek Smykiewicz
  • Zespół „Enej”


Jak wam się podoba taka odskocznia od postów o tematyce książkowej? Chcielibyście przeczytać inne zestawienia muzyczne na moim blogu? Jeśli macie jakiś pomysł, to będę wdzięczna za podzielenie się nim w komentarzu. c:
Przepraszam też za tak długa nieobecność, ale od końca zeszłego roku nie mam ochoty na czytanie jakichkolwiek książek. Staram się z tym walczyć, więc trzymajcie za mnie kciuki i mam nadzieje do zobaczenia niedługo. 

4 komentarze:

  1. Ja niestety nie słucham za duzo polskich artystów :( Zdecydowanie bardziej wolę zagraniczne piosenki. Bardziej wpadają mi w ucho.
    Jednak to nie zmienia faktu, że od czasu do czasu również lubię posłuchać sobie polskich artystów :D Moją ulubioną piosenkarką jest chyba Sylwia Grzeszczak. jej piosenki mają w sobie coś takiego co mnie przyciąga :D
    Nie martw się. Każdy ma prawo czasem zrobić sobie przerwę :D Oczywiście warto walczyć z niemożnością czytania,a le nie rób też tego na siłę, by nie pogorszyć sytuacji :) Ja miałam takie coś pod koniec listopada. Mało czytałam, ale w końcu mi przeszło i teraz mam jeszcez większy zapał do czytania :D
    Buziaki :*
    pomiedzy-wersami.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak najbardziej rozumiem takie podejście, chociaż nie ukrywam, że gdy słyszę Dawida czy Igora to po prostu się rozpływam i nucę ich piosenki przez długi czas. :) I rzeczywiście w utworach Sylwii jest coś, co przyciąga słuchaczy. :D
      Myślę, że przerwa od czytania jest czasem potrzebna, jednak moja trwa już niemal od grudnia i wydaję mi się, że dwa miesiące to wystarczająco czasu na regeneracje sił. Mam nadzieję, że znajdę potrzebną temu pozycję i przełamię tę niemoc. :D
      Pozdrawiam i dziękuję za komentarz. :*

      Usuń
  2. Z polskich wykonawców wielki szacunek dla Szpaka, kibicowałam mu na Eurowizji, ale głupie jury :<
    Herbut!! Uwielbiam tę piosenkę to Wkręconych <3
    Zostaję u ciebie na dłużej i obserwuję ;)

    Pozdrawiam
    toreador-nottoread.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. O! Bardzo fajny post - odbiegający od książek, ale tym lepiej! Więcej różnorodności zawsze in plus!

    Ja ostatnio lubuję się szczególnie w piosenkach Grzeszczak, Enej i.. Rubika! Takie dziwnie skomponowane trio. :D

    Obserwuję koniecznie. :)
    LimoBooks :)

    OdpowiedzUsuń