Ariana | Blogger | X X

22.09.2023

I z każdą kolejną częścią jest coraz lepiej... Bardzo krótko o "Jeden za drugim"

Tytuł oryginału: One by one
Tytuł polski: Jeden za drugim
Cykl: Robert Hunter (tom #5)
Autor: Chris Carter
Tłumaczenie: Adam Olesiejuk
Wydawnictwo: Sonia Draga 

Detektyw Robert Hunter ze specjalnej jednostki wydziału zabójstw policji Los Angeles odbiera dziwny telefon. Anonimowy rozmówca podaje mu adres strony internetowej i zmusza, by dokonał szokującego wyboru. Hunter może jedynie patrzeć, jak ktoś torturuje i morduje niezidentyfikowaną ofiarę, transmitując to wszystko na żywo przez Internet.

(opis wydawcy)


&&&


Zachwycałam się poprzednią częścią serii, twierdząc, że to właśnie Rzeźbiarzem Chris Carter absolutnie mnie oczarował i to za jego sprawką, naprawdę doceniłam pióro autora. I nie wiem, w jaki sposób teraz wychwalić Jeden za drugim, który jest chyba jeszcze lepszy.

To jest książka, która na tle innych kryminałów wybija się już samym pomysłem. Robert Hunter odbiera tu telefon, wchodzi na stronę internetową i musi dokonać wyboru, w jaki sposób osoba na jego ekranie zginie. Później ta idea, internetowej transmisji i niemożliwych wyborów ewoluuje, dzięki czemu robi się jeszcze ciekawiej, a napięcie wciąż rośnie.

Już na tym etapie, samego konceptu historii byłam, więc zachwycona, a potem okazało się, że jego realizacja wynosi go jeszcze wyżej. Jest tutaj sprawa, która intrygowała mnie od samego początku i zakończyła się w naprawdę satysfakcjonujący sposób. Jest morderca, którego obserwowanie jest o tyle intrygujące, że nie można mieć pewności, co takiego ma zaplanowane, a gdy już do czegoś dochodzi, napięcie pozostaje w powietrzu, tak jak wybór do dokonania przez bohaterów. I w końcu są króciutkie rozdziały, dzięki czemu całość, można połknąć w jedno popołudnie, i nawet się nie zorientować, kiedy to się stało.

Tym sposobem Jeden za drugim wskakuje na listę moich ulubionych kryminałów.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz