Ariana | Blogger | X X

29.12.2019

[TOP 5#] Najlepsze książki przeczytane w 2019 roku




W roku 2019 roku zdałam maturę, przeżyłam najdłuższe wakacje w życiu, dostałam się na upragnione studia i niestety pożegnałam jedną z najważniejszych osób w całym moim życiu. I, mimo że staram się widzieć, to ile dobrego spotkało mnie w tym roku, tak wszystko zakrywa ten jeden, okrutny moment. Miał on także wpływ na to ile czytałam, bowiem o ile w pierwszej połowie roku czytałam średnio po osiem książek miesięcznie, tak później średnia ta spadła do trzech książek. Niemniej w chwili publikacji tego wpisu, na moim koncie jest 70 powieści, co uważam za naprawdę dobry wynik. Nie miałam jednak w tym roku niestety szczęścia do szczególnie dobrych pozycji, dlatego sięgałam po książki raczej średnie. Niemniej znalazło się kilka perełek i dlatego dzisiaj, tak jak wskazuje tytuł, chciałabym podzielić się z Wami tytułami, które szczególnie zapadły mi w pamięć i zyskały tytuł najlepszych książek przeczytanych przeze mnie w 2019 roku.


Tak jak co roku, kolejność powieści na liście jest zupełnie przypadkowa.

6# Dylogia Szóstka Wron –Leigh Bardugo  [Recenzja]


Rok 2019 to dla mnie także rok, w którym w moich oczach w pewnym stopniu odczarowana została fantastyka (głównie ta młodzieżowa), ponieważ sięgnęłam w nim po kilka naprawdę dobrych serii z wątkami magicznymi. Moje serce podbiła między innymi dylogia Szóstka Wron Leigh Bardugo, w której nie brakuje ani napięcia, ani akcji, a bohaterowie są cudownie trójwymiarowi. Uwielbiam!



5# Seria Buntowniczka z pustyni – Alwyn Hamilton [Recenzja]



W tegorocznym zestawieniu nie mogło zabraknąć także Buntowniczkaiz pustyni, która oczarowała mnie swoimi bohaterami, klimatem i tym jak bardzo angażujące były dla mnie przygody, które przeżywali bohaterowie. Idealnie była dla mnie też zachowana równowaga w każdym ważnym dla serii elemencie. Jednym słowem, w tej serii, autorka zawarła wszystko, co najlepsze w fantastyce młodzieżowej, dzięki czemu kupiła mnie całkowicie.



4# Odkąd Cię nie ma ~ Morgan Matson [Recenzja]


Zdaję sobie sprawę, że w tej chwili wielu z Was może złapać się za głowę, bądź przynajmniej obrzucić ekran pogardliwym spojrzeniem, jednak prawda jest taka, że ta pozornie zupełnie zwykła, bardzo prosta i bardzo schematyczna powieść autorstwa Morgan Matson z jakiegoś powodu zapadła mi w pamięć. Może za sprawą tego, że nie próbowała być niczym więcej, niż tym, czym była, a więc dobrą książką młodzieżową, może dzięki naprawdę sympatycznym bohaterom i dobrze napisanym relacją między nimi, a może i to ku tej przyczynie skłaniam się najbardziej, dzięki ogromnej przyjemności, jaką odczuwałam w trakcie lektury, pozytywnym odczuciom, jakie we mnie powodowała. Przyznam szczerze, że zaraz po przeczytaniu umieściłabym Odkąd Cię nie ma na liście najlepszych książek młodzieżowych, ale z pewnością nie na tej głównej liście, niemniej jak widać, czas czasem weryfikuje nasze poglądy, a ja serdecznie Was zachęcam do lektury tej powieści!

3# Listy do utraconej & Więcej niż słowa ~ Brigid Kemmerer [Recenzja 1#, 2#]



Żadna z tych książek nie była idealna – w pierwszej nie podobało mi się samo zakończenie, w drugiej zaś rozwiązanie wątku z wirtualną rzeczywistością. Niemniej obie te książki w ogólnym rozrachunku, miały w sobie to coś, co sprawiało, że nie miałam ochoty przerywać lektury, a w późniejszym czasie nie mogłam także o żadnej z tej historii zapomnieć. Chociaż w mojej pamięci rozmyło się wiele szczegółów dotyczących tych powieści (nie byłabym nawet w stanie podać Wam imion głównych bohaterów), tak pozostało w nim coś o wiele ważniejszego – pamięć o emocjach, jakie towarzyszyły mi w trakcie lektury oraz świadomość, że przeczytałam naprawdę dobrą książkę.

2# A jeśli to my ~ Becky Albertalli & Adam Silvera [Recenzja]



Dla niektórych czytelników powrót do ukochanych powieści jest zwyczajną stratą czasu, dla mnie jednak jest gwarancją, że gdy, mając gorszy humor, bądź gdy po prostu mam na to nastrój, z pewnością sięgnę po rewelacyjną książka. I w tym momencie jestem w stu procentach pewna, że do powieści Becky Albertalli i Adama Silvery, wrócę w przyszłości i to wielokrotnie, a to samo w sobie już coś znaczy. Co jednak tak ujęło mnie w tej powieści? Trójwymiarowi bohaterowie, przecudowna relacja między nimi, sposób, w jaki ta historia została napisana i w końcu to, że jej lektura sprawiała, że mimo trudniejszych scen, czułam się po prostu rewelacyjnie w trakcie jej czytania.


1# Teatr złoczyńców ~ Melanie Rio [Recenzja]



I na koniec, powieść, o której niewielu słyszało i która jak mogę się domyślać, nie jest dla wszystkich. Mnie jednak oczarowała całkowicie za sprawą swojej niejednoznaczności, niezwykłego klimatu sztuk Shakespeare'a i ciekawie zarysowanych bohaterów oraz ich ról w poszczególnych sztukach i w prawdziwym życiu. Zdecydowanie nie jest to powieść łatwa i przyjemna, a jednak z jej lektury czerpałam ogromną satysfakcję, Jeśli lubicie nieoczywiste historie, w których fikcja miesza się z prawdą, a kryminał z obyczajówką, to ta lektura jest dla Was wręcz pozycją obowiązkową.


A jakie książki podbiły Wasze serca w 2019 roku?

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz